sam

 
Vi var på en högskola idag, vi fick vi lära oss lite om vad det innebär att läsa humaniora på högskolenivå.
Morgonen var lite seg men efter lunchen fick vi gå på olika föreläsningar om olika kurser, det var jätteintressant.
Man var tvungen att gå på minst två. Jag, Tove och Anna-Maria gick på tre. Vi gick på Arkeologi, Litteratur och Filosofi.
Jag spelade in både Litteratur- och Filosofiföreläsningen för att jag trodde att jag skulle tycka de var intressanta, och det var de så jag är glad att jag gjorde det.
Litteraturläraren verkade vara jättemysig. En tjej som satt framför mig på litteraturföreläsningen satt och skickade snapchats till någon, hon ritade en bajskorv och skrev "Diarré åt folket!", det fick mig att fnissa jättemycket tills hon tog en ny bild, denna gång på Litteraturläraren. Jag vet inte vad hon ritade på den men det gjorde mig ledsen, jag tyckte att det var respektlöst.
När vi åkte hem sen råkade vi ta ett SJ-snabbtåg istället för pendeln. Vi insåg vårt misstag så fort vi sprungit på men vi hann inte av förrän tåget börjat åka. Vi hade inga biljetter men eftersom att vi inte kunde kliva av fick vi gå och sätta oss ändå. Jag tyckte det var hysteriskt att vi råkat planka oss in på ett SJ-tåg och satt och skrattade för mig själv åt det medan Anna-Maria sov på min axel. Det var kul.
När vi var framme i TC gick jag och Tove till Rockzone där jag tänkte köpa ett par skor jag vill ha, vi hittade inte skorna så jag beställde dem online när jag kom hem. Jag råkade beställa storlek 36, hoppas att de passar med sockor i... eller att jag kan byta dem om de inte gör det.
På bussen hem träffade jag Tobbe och Zuhall.
Tobbe hade bestämt att han, Mathilda och Rasmus skulle äta middag i centrum och frågade om jag ville vara med. Jag sa att jag inte hade några pengar men att jag skulle tänka på det. Jag ska nog smsa och säga att jag kommer.
Sedan ska jag hem till Anna-Maria och fira Tove.

Ja :)
xx

Kommentarer

Skriv här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback